Služby

Při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
  • pomoc při komunikaci, nácvik dotazování a komunikačních dovedností
  • základní soc. poradenství – dávky státní soc. podpory, příspěvek na péči, invalidní důchod, mobilita, příspěvek na automobil
  • poradenství při hospodaření s finančními prostředky – rozvržení příjmu, aby byly pokryty všechny platby
  • poradenství při řešení dluhů klienta
Pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnost a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění.
  • zajištění nácviku klienta v pracovní činnosti, kterou bude zvládat
  • úpravu pracovního a domácího prostředí
  • nácvik samostatného pohybu po pracovišti
  • nácvik obsluhy běžných přístrojů v kuchyňkách
  • nácvik úklidu na pracovišti
  • seznámení s běžnými úřady, nácvik vyplňování úředních dokumentů, záležitosti související s invalidním důchodem, registrace a služby Úřadu práce, banka – zakládání a využívání účtu
  • nácvik postupu při podpisu pracovní smlouvy u zaměstnavatele

Tomáš Obst je studentem 4. ročníku OA Olgy Havlové v Janských Lázních. Během praxí se dozvěděl, co se skrývá pod pokličkou sociálního podniku. Svěřil se, co pro něho znamená možnost pracovat, jaké má cíle a ambice či ho napadla myšlenka začít podnikat?

Ondra Vlasák, další ze studentů 4. ročníku OA Olgy Havlové, který absolvoval praxi v Ergotepu. Kdo mu v průběhu praxí pomáhal? Co se naučil na pozici v call centru a co vzkazuje lidem s hendikepem, kteří tvrdí, že pracovat nemohou?

Tereza Ryšlavá, studentka 4. ročníku OA Olgy Havlové v Janských Lázních nám prozradila, jak se poprvé cítila na praxi v sociálním podniku, jak jí bylo uzpůsobeno pracoviště, jaké absolvovala vzdělávací aktivity nebo kdo a co jí inspirovalo.

Strana 4 z 5