V oblasti personálního přístupu k cílové skupině lidí se zdravotním postižením si Ergotep uvědomil, že nestačí pouze organizovat základní zaměstnanecké poměry, ale nutným standardem v integrovaném sociálním podniku (ISP) musí být vybudované integrační personální nástroje.
Jedná se hlavně o flexibilní pracovní úvazky, střídání pracovních pozic, zvýšenou komunikaci s ošetřujícími lékaři, dopravu do zaměstnání, kvalitní úroveň a hygiena pracovišť a budování sociálního bydlení a ubytování.
Zavedením integrační personalistiky se Ergotep stal plnohodnotným ISP připraveným vytvářet pracovní příležitosti pro OZP s těžším zdravotním postižením a zároveň byl připravený poskytovat další společenské role než pouhou zaměstnanost OZP.
V rámci svého rozšiřování obchodních aktivit Ergotep připravil projekt bankovního produktu Handicap (bankovní účet pro hadicapované), který se mu podařilo společně s vedením Poštovní spořitelny během 4 měsíců nasadit do produktového portfólia PSB.
Poštovní spořitelnu si Ergotep našel jako ideálního partnera z důvodu vysokého počtu jeho obchodních bezbariérových míst a pozice poštovního doručovatele v roli bankéře pro těžce zdravotně postižené, kteří se nemohli dostat na přepážku České pošty.
Výsledkem společného projektu Poštovní spořitelny a Ergotepu se stal bankovní produkt Postžiro Handicap, který dnes využívá 125 000 klientů a získal v roce 2005 Národní cenu financí.
V důsledku rozvíjející se spolupráce se navyšovala poptávka PSB na služby Ergotepu v logistice, distribuci, organizaci věrnostních programů, back-office operacích.
Družstvo začínalo svoji činnost výrobou kompenzačních pomůcek pro handicapované. Nastartované podnikání, ale brzdily zkušebny, komunikace s pojišťovnami, složitá legislativní administrativa a značné konkurenční prostředí.
Z důvodu přežití se Ergotep, d.i. stal organizátorem zaměstnanosti. Pustil se do montáží a kompletací elektrosoučástek pro německou společnost Weidmüller. Malá efektivita, téměř nulový zisk a nízká úroveň pracovních pozic pro OZP byly podnětem pro snahu vyhledávat další obchodní příležitosti.
Družstvo se zapojilo do rozsáhlém projektu s Úřadem práce v Chrudimi a začínalo vzdělávat, rozvíjet a motivovat své zaměstnance.
Ergotep vznikl jako rodinná firma v roce 2003 ve snaze reagovat na aktuální potřeby členů rodiny, zejména v oblasti jejich profesní seberealizace. V komplikovaných začátcích zakladatelům pomáhalo především jejich nadšení a schopnost kvalitně komunikovat.
Za pomoci Úřadu práce v Chrudimi se v kotelně rodinného domu v Proseči začala psát historie družstva, které je dnes lídrem integračního sociálního podnikání (ISP) v ČR i Evropě.
Ergotep, družstvo invalidů otevřel Poradenské centrum sociálního podnikání v Praze.
Tato akce každoročně oceňuje výjimečné pracovní nasazení, vytrvalost a inspirativní životní příběhy lidí, kteří se navzdory zdravotnímu postižení aktivně zapojují do pracovního života.
Efektivní logistika, spolehlivá distribuce a prodej. Zjišťujeme profesionální služby skladování, balení a expedici produktů Infrareds ELECTRONIC pro společnost TVK a BonusBenefit.
Družstvo ERGOTEP získalo historicky mezi prvními subjekty v České republice oficiální statut integračního sociálního podniku dle zákona č. 468/2021 Sb., o zaměstnanosti.
Naše spolupráce je příkladem propojení profesionální výroby interiérů a našich služeb. V rámci této kooperace se ERGOTEP podílí montáží výrobků, skladováním, logistikou, balením, expedicí a dopravou produktů pro společnost TPR.