V tréninkové domácnosti získáte nebo se zdokonalíte v dovednostech potřebných pro zvládání péče o vlastní osobu a další činnosti vedoucí k soběstačnosti a sociálnímu začlenění.
Naučíte se obsluhovat běžné i méně obvyklé kuchyňské spotřebiče, naučíte se nebo se zdokonalíte v pečení a vaření.
Pomůžeme vám s plánováním jídelníčku a jeho sestavením, včetně nákupu. Protože péče o domácnost něco stojí, je důležité umět dobře hospodařit s penězi.
I péče o oblečení má svá úskalí a specifika, která je dobré znát. Můžete si natrénovat i obsluhu pračky, včetně třídění a žehlení prádla. Nácvik drobných oprav oděvů také není pro náš tým problém.
Není na škodu zlepšit si dovednosti v úklidu domácnosti. Díky tréninku budete více soběstační a nezávislí na pomoci okolí.
Díky tréninku v naší domácnosti se naučíte nové dovednosti a získáte nové životní zkušenosti. Posílíte vaše sebevědomí a samostatnost, abyste dokázali co nejvíce věcí zvládat sami bez cizí pomoci.
Klient Sociální služby-sociální rehabilitace Ergotep, družstvo invalidů, což je osoba s tělesným nebo jiným zdravotním postižením v nepříznivé sociální situaci.
Provozovatelem tréninkové domácnosti je Sociální služba-sociální rehabilitace Ergotep, družstvo invalidů – organizace s registrovanou službou dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů na Krajském úřadě Pardubického kraje č. j. KrÚ 27308/2016/OSV.
Aktivity v tréninkové domácnosti jsou poskytovány bezplatně.
Projekt ERGOPROGRESS - REALIZE THE CHANGE - CZ.03.3.X/0.0/0.0/15_024/0007242.
Má písemnou, telefonickou či osobní formu. Sociální pracovnice zjišťuje základní informace o zájemci a informuje se u něho, kde se o službě sociální rehabilitace dozvěděl. Poté je domluvena osobní schůzka, které se budou účastnit zájemce o službu sociální rehabilitace a sociální pracovnice.
Probíhá vždy formou osobního setkání. Cílem osobního setkání je zjistit, jak konkrétně můžeme zájemce podpořit v naplnění životních cílů, jaké jsou jeho schopnosti a dovednosti, které můžeme dále rozvíjet, kde se aktuálně nachází po stránce seberealizace a co očekává od služby. Zájemce obdrží od poskytovatele všechny zásadní informace, aby se mohl objektivně rozhodnout, zda službu využije.
Na základě potřeb a přání zájemce tým pracovníků připraví návrh činností poskytovaných sociální službou. Sociální pracovnice sestaví návrh smlouvy o poskytování sociální služby a kontaktuje zájemce a domluví termín další konzultace. Před uzavřením smlouvy, je zájemce seznámen s vnitřními pravidly a metodikami zajištění poskytované služby.
Po podpisu smlouvy se zájemce stává klientem sociální služby, je mu určen klíčový pracovník, který klienta bude po celou dobu poskytování služby sociální rehabilitace provázet a bude nápomocen při realizaci individuálního plánu klienta. Klient podstupuje činnosti zaměřené na efektivní zdokonalení jeho schopností a dovedností potřebných pro jeho seberealizaci. Tyto aktivity probíhají v reálném prostředí sociálního podniku.
Klient služby sociální rehabilitace může kdykoliv službu ukončit písemnou formou i bez uvedení důvodu.
Klient se s poskytovatelem může písemně vzájemně dohodnout na ukončení poskytované sociální služby.
Poskytovatel sociální služby může smlouvu vypovědět v následujících případech:
Každý má právo podat stížnost na kvalitu nebo způsob poskytování sociální rehabilitace s uvedením jména stěžovatele ústní, telefonickou, písemnou nebo elektronickou formou a to i anonymně.