Sociální služba

Náhradní plnění od nás

Již více než 20 let jsme na chráněném trhu práce. Za tu dobu jsme se stali silnou a konkurenčně schopnou firmou, která zaměstnává bezmála 200 lidí, z nichž má 89 % zdravotní hendikep či omezení. Využijte našich služeb a společně vyřešíme otázku náhradního plnění i vše s tím spojené.

O všechno se postaráme a případné nejasnosti doladíme.

Co mám dělat, když mi to podnikání neumožňuje?

Řešením jsou hned 2 varianty

1
Variantou je odvod části peněz do státního rozpočtu ve výši 2,5 násobku průměrné měsíční mzdy za 1. až 3. kvartál předešlého kalendářního roku.
2
Variantou je náhradní plnění, jehož principem je využití služeb nebo zakoupení produktů od podniků, kteří zaměstnávají více jak 50 % osob s hendikepem na chráněném trhu práce.

Zaměstnávání OZP je ze zákona povinné

Má vaše firma více jak 25 zaměstnanců? Potom jste zákonem povinni zaměstnávat osoby se zdravotním postižením, a to v průměru 4 % z celkového počtu zaměstnanců.
Vedoucí ke zvýšení osobnostního a pracovního potenciálu klienta služby.
  • zhodnocení schopností a dovedností, zjišťování potřeb klienta s tělesným postižením
  • specializované poradenství v oblasti sociálního podnikání
  • podpora a posilování funkčního potenciálu a dovedností v rámci jeho postižení, prostřednictvím smysluplného zaměstnání
  • upevňování a rozvoj pracovních dovedností
  • vzdělávání, výuka zásad při psaní životopisu a motivačního dopisu
  • základy práce s osobní počítačem
  • nácvik obsluhy komunikačních zdrojů – obsluhy osobního počítače, mobilního telefonu, e-mailu, internetu a tiskárny
  • představení chráněného trhu práce
  • efektivní vyhledávání pracovních příležitostí
  • snaha o vyrovnání ztrát osobního rozvoje, samostatnosti a soběstačnosti klienta v průběhu času, která byla způsobena hendikepem
Při zprostředkování kontaktu se společenským prostředím.
  • pomoc při obnovení nebo upevnění pracovního uplatnění, realizace v práci nebo v smysluplné činnosti, volba pracovního místa, doprovod k poskytovateli soc. služby
  • nácvik chování v situacích vedoucích k sociálnímu začlenění – chování při pracovních pohovorech, zapojení do pracovního týmu
  • podpora a pomoc při využívání běžně dostupných služeb a informačních zdrojů
  • podpora orientace v pracovním prostředí
Při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
  • pomoc při komunikaci, nácvik dotazování a komunikačních dovedností
  • základní soc. poradenství – dávky státní soc. podpory, příspěvek na péči, invalidní důchod, mobilita, příspěvek na automobil
  • poradenství při hospodaření s finančními prostředky – rozvržení příjmu, aby byly pokryty všechny platby
  • poradenství při řešení dluhů klienta
Pro zvládání péče o vlastní osobu, soběstačnost a dalších činností vedoucích k sociálnímu začlenění.
  • zajištění nácviku klienta v pracovní činnosti, kterou bude zvládat
  • úpravu pracovního a domácího prostředí
  • nácvik samostatného pohybu po pracovišti
  • nácvik obsluhy běžných přístrojů v kuchyňkách
  • nácvik úklidu na pracovišti
  • seznámení s běžnými úřady, nácvik vyplňování úředních dokumentů, záležitosti související s invalidním důchodem, registrace a služby Úřadu práce, banka – zakládání a využívání účtu
  • nácvik postupu při podpisu pracovní smlouvy u zaměstnavatele