Inspirativní vyprávění těch, kteří pomáhají. Příběh Ergotepu prezentován 5. října 2016 v Praze na networkingu členské sítě TUESDAY Business Network, z.s.

Společenská odpovědnost nemusí být jen pro velké korporace. I malý podnikatel může být prospěšný. Názor, že smyslem existence firem je vydělávat peníze majitelům a akcionářům, se zdá být zcela samozřejmý. Kupodivu je však dost nový. Ještě před padesáti lety by ve vyspělých zemích rozhodně nepřevládal.

spolecenska odpovednost 1
spolecenska odpovednost 2

Po dlouhou dobu se za hlavní účel existence firmy pokládalo stabilně přispívat k dobrému fungování celé společnosti, udržovat v rovnováze zájmy zákazníků, zaměstnanců, majitelů a širšího okolí včetně životního prostředí. To, čemu se dnes říká CSR — Corporate Social Responsibility — není módní novinka, ale návrat ke kořenům.

spolecenska odpovednost 3
spolecenska odpovednost 4

Podnikatelé minulých generací nám zanechali architektonické památky, založili a financovali významné školy a kulturní instituce. Víte, po kom se jmenuje Jedličkův ústav? Strakova akademie? Kdo založil dnešní AV ČR? — A co přidají dnešní firmy? Počítají se věci velké i malé, z těch i oněch se skládá svět. Každý může něco změnit k lepšímu.